Gå til hjemmesiden

Vigtigt at vide

Ændring af rejsen

Det er muligt gratis at foretage ændringer indtil 2 måneder inden ankomst. Med undtagelse af destinationer i Holland. Efter at en definitiv reservation er foretaget, kan den rejsende stadig foretage ændringer. Dette kan lade sig gøre indtil 42 dage inden ankomst. Pr. anmodning bliver der undersøgt, om der er tale om en ændring eller en annullering. Konform Rejsevilkårene bliver der beregnet € 29,00 for en ændring. Med undtagelse af, hvis ændringen foretages mere end 2 måneder inden ankomst, i så fald er det gratis. Ved ændring af campingplads, rejsedatoer eller rejsebeløb gælder annulleringsbetingelserne i første instans.

Afbestilling af rejse

Ønsker du at annullere din ferie gælder vores annulleringsbetingelser. I disse skelner vi mellem en reservation af et ophold eller standplads på en Suncamp campingplads eller en reservation af et SunLodge luksusophold. Herunder kan du læse, hvilke annulleringsbetingelser der gælder for dig.

Annulleringsbetingelser Sunnycamp

Særligt hos Sunnycamp: fleksible annulleringsbetingelser!
Vi har forståelse for, at du ønsker at have en tryg og sikker fornemmelse, når du booker din næste ferie. Derfor kan du nu altid annullere din reservation uden omkostninger* inden 1. februar 2024.

Hvis du annullerer efter 1. februar 2024 gælder samme annulleringsbetingelser hos os som hos campingpladsen. Disse er ofte meget mere fleksible og gunstige end de betingelser, som mange andre rejsearrangører arbejder med. Det er noget helt specielt hos Suncamp! Du finder de aktuelle betingelser under campingpladsens ophold på Sunnycamp.dk. Annulleringsomkostninger tillægges de skyldige servicegebyrer, bidrag til Calamiteitenfonds og SGR, samt eventuelle tegnede forsikringer.

Hvor kan jeg finde Sunnycamps annulleringsbetingelser?

Søg en campingplads...

Gå til den campingplads, du ønsker at booke.

Forstør billede

1.

Søg en bolig...

Klik på Yderligere information & annullering.

Forstør billede

2.

Gå til fanebladet ...

Vælg annulleringsbetingelser.

 

Forstør billede

3.

Annulleringsbetingelser...

Se de aktuelle betingelser for din bolig.

 

Forstør billede

4.

Vi behandler kun annulleringer på hverdage (man-fre) mellem 8.30 - 17.00 og på lørdage mellem 9.00 - 16.30. Sender du os en annullering uden for disse tider, anses annulleringen først at være modtaget den førstkommende hverdag.

* Har du tegnet en forsikring, bliver denne ikke tilbagebetalt, hvis du annullerer din ferie.

Annulleringsregler SunLodge

SunLodges er vores egne luksurøse glamping-ophold. Annullerer du selv din SunLodge-reservation hos Sunnycamp? I det tilfælde opkræver vi alle annulleringsomkostninger, dog afhængigt af hvor lang tid i forvejen du annullerer. Annulleringsomkostninger tillægges de skyldige servicegebyrer, bidrag til Calamiteitenfonds og SGR, samt eventuelle tegnede forsikringer.

Klik her for at se SunLodges annulleringsbetingelser 2024 Annulleringsbetingelser SunLodge 2024
Annulleringstidspunkt Afbestillingsomkostninger
Før den 01/02/2024 Gratis (ekskl. evt. forsikringspræmier)**
Foretaget inden den 42. kalenderdag inden afrejsedagen Depositummet
Foretaget fra den 42. kalenderdag til den 28. kalenderdag inden afrejsedagen 25% af rejsens pris
Foretaget fra den 28. kalenderdag til den 14. kalenderdag inden afrejsedagen 50% af rejsens pris
Foretaget fra den 14. kalenderdag til den 7. kalenderdag inden afrejsedagen 75% af rejsens pris
Foretaget fra den 7. kalenderdag til den afrejsedagen 90% af rejsens pris
Foretaget på selve afrejsedagen eller senere Hele rejsens pris

Afbestillingsforsikring m.m.

Sunnycamp holidays anbefaler, at De tegner en afbestillingsforsikring. Ved afkrydsning i bestillingsfeltet "Afbestillingsforsikring" på hjemmesiden vil Sunnycamp holidays automatisk opfatte dette, som ønsket om en afbestillingsforsikring. Der vil derefter stå DKK 0,00 på deres bestilling. Opkrævning samt police på afbestillingsforsikringen udstedes af Europæiske Rejseforsikring, og forsikringsforholdet er således et mellemværende mellem forsikringstager og Europæiske Rejseforsikring. Afbestillingsforsikringen skal bestilles samtidig med rejsen. Prisen er 6 % af den totale rejsepris minus ekspeditionsgebyret, dog minimum 75 kr. pr. police. Hvis De har bestilt en afbestillingsforsikring under bookingen, og De mod forventning ikke modtager en opkrævning fra Europæiske Rejseforsikring kort tid efter Deres bestilling, bedes De kontakte Sunnycamp holidays på tlf. 98 24 47 55.

Afstande

I mange af beskrivelserne er der anført afstande - enten i km eller som f.eks. "i nærheden af". I alle tilfælde er der tale om farbare veje, lige fra sandveje til asfalterede veje. Der er ikke taget hensyn til arten af transportmiddel, højdeforskelle eller gadebelysning.

Aktiviteter

Mange campingpladser har et aktivitetsprogram, f.eks. diskotek, dans, bingo, film, svømmekonkurrencer og petanque. Gennemførelsen af aktiviteter afhænger af gæsternes interesser, og den enkelte campingplads planlægger selv, hvilke aktiviteter der gennemføres og hvornår. Aktiviteterne gennemføres hovedsageligt i højsæsonen og på det pågældende lands sprog. Der ydes ikke godtgørelse for manglende aktiviteter.

Ankomst- og afrejsetidspunkter

På den voucher De modtager sammen med Deres rejsepapirer er ankomst- og afrejsetidspunkter for den pågældende campingplads anført. Afrejse (udtjek) sker normalt mellem kl. 8.00-10.00.

Vi gør dog venligst opmærksom på, at der ikke er medregnet tid til kontrol og eventuel rengøring af ferieboligen efter den seneste afrejse. Vi anbefaler derfor gæster, der har booket en feriebolig, ankommer mellem kl. 16 og kl. 19, så slipper De også for ventetid ved nøgleudleveringen. Vær venligst opmærksom på, at nogle campingpladser holder siesta (ofte i tidsrummet kl. 13.00– 15.00). Under siestaen er det ikke muligt, hverken at tjekke ind eller ud. Ankommer De senere end kl. 19, bedes De venligst informere campingpladsen herom. Campingpladsens telefonnummer er angivet på voucheren. Bemærk venligst: Ankommer De en eller flere dage senere, eller afrejser De tidligere end bestilt, kan der ikke ydes nedslag i prisen for de ubenyttede overnatninger.

På flere og flere campingpladser har Sunnycamp holidays sine egne mobil homes og telte. På disse campingpladser (med vores egne indkvarteringer) vil der ofte være en servicemedarbejder (eller et service par), som vil sørge for et godt ophold. Normalt sker ankomst og afrejse ved denne servicemedarbejder.

Annulleringsperiode

Det er muligt at ændre eller annullere en bookning, som du har foretaget via Sunnycamp, helt uden omkostninger. Dette er dog udelukket muligt i løbet af 3 arbejdsdage direkte efter at bookningen er foretaget og hvis afrejsedatoen ligger længere end 4 uger ude i fremtiden.

Ansvar

Sunnycamp holidays er ikke ansvarlig for tab eller tyveri (herunder penge), skade på ejendom eller personskader, som måtte berøre vores gæster uanset årsagen. Lejerchefen (værtsparret) er i sin gode ret til, at oplyse lejeren og/eller dennes medrejsende om reglerne for brug af ferieboligen og hvad der dertil hører. Under jeres ophold er I ansvarlige for evt. skader, som måtte være et resultat af handlinger udført af dig og/eller dine rejseledsagere på ferieboligen, interiøret eller andre genstande, der tilhører den lejede feriebolig.

Bæredygtighed

Vores mål er oplevelse med mening. Læs her mere om vores bæredygtighedspolitik.

Bestilling

Du kan reservere hos Sunnycamp på flere måder. Den nemmeste måde er at booke direkte gennem vores hjemmeside. Har du spørgsmål, eller vil du bare gerne tale med nogen? Så kan du også reservere telefonisk på +45 (0) 78 77 33 82. Prisen gør ingen forskel, du får altid den samme gode deal.

Betalingsbetingelser

Hos os er det nemt at betale det samlede bookingbeløb i rater, det gør det nemmere at betale for din ferie. Hvis du vælger at betale i 2 rater, gælder følgende regler:

  • Del 1: Udbetaling på 15 % (eksklusive serviceomkostninger, SGR-bidrag, Calamiteitenfonds-bidrag og valgfri forsikring). Udbetalingen skal betales senest to uger efter modtagelse af fakturaen.
  • Del 2: Restbetalingen skal ske senest 5 uger før ankomstdatoen. Såfremt betaling ikke sker inden for de angivne frister, har Suncamp ret til at annullere reservationen. Afbestillingsgebyret vil herefter blive opkrævet.

Ved betaling med kreditkort vil beløbet blive debiteret med det samme.​​​​​​

Hvis du betaler i mere end 2 rater, er betalingen struktureret på følgende måde:

  • Udbetaling: 15 % (eksklusive serviceomkostninger, SGR-bidrag, Calamiteitenfonds-bidrag og valgfri forsikring). Udbetalingen skal betales indenfor to uger efter modtagelse af faktura.
  • Betalingsrater: Du kan herefter betale 15 % af bookingbeløbet i rater.
  • Sidste betaling: Resten af det udestående beløb skal betales senest 5 uger før ankomstdatoen.

​​​​​​​Du har to praktiske muligheder for at gøre dette: Med kreditkort eller med bankoverførsel.

Vigtigt: Såfremt betaling ikke sker rettidigt, forbeholder Suncamp sig retten til at annullere reservationen, og der vil blive opkrævet et afbestillingsgebyr. Sørg derfor for at betale til tiden og undgå unødvendige omkostninger. Har du spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte os. Vi hjælper dig gerne!

Biler

Når du booker en feriebolig eller en plads hos Sunnycamp, må du altid medbringe en enkelt bil til campingpladsen. Ofte må du parkere denne bil ved din feriebolig eller plads. Hvis dette ikke er muligt, kan du placere bilen på den anviste parkeringsplads. Hvis du pr. bookning ønsker at ankomme med to eller flere biler, kan det være, at campingpladsen beregner ekstra for dette. Ofte skal disse ekstra biler placeres på den eller de anviste parkeringspladser.

Booking af ferie foretaget af en mindreårig

I henhold til hollandsk lov så er en mindreårig (en person under 18 år), forudsat at han/hun handler med samtykke fra hans/hendes værger, underlagt juridisk lovgivning såfremt (hollandsk) lov ikke angiver andet. For at undgå problemer, er en mindreårig derfor forpligtet til, når de står anført som 1. person på bookingen, at give Sunnycamp holidays en skriftlig tilladelse fra forældre/værge.

Byggelarm og renovation

Campingpladser er løbende under forandring. Der bygges større swimmingpools, bedre faciliteter, et større udvalg af butikker og restauranter, nye ferieboliger etc. Ejerne af campingpladserne forsøger så vidt det er muligt, at arrangere reparationer, renoveringer, nybyggeri og andre forbedringer uden for sæsonen. Desværre er dette ikke altid muligt og man vil derfor kunne risikere, at opleve byggeri og byggelarm. Sunnycamp holidays kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle gener forbundet hermed.

Renovation/affald vil ofte blive afhentet om morgenen for at undgå den mest travle tid på campingpladsen. Dette kan være forbundet med nogle støjgener.

Depositum

Når De har bestilt en feriebolig, vil der ved ankomsten blive opkrævet et kontant depositum, som kan variere mellem € 100 og € 500. Depositum bliver tilbagebetalt ved afrejsen, når boligen efterlades i korrekt og rengjort stand. Eventuel slutrengøring der foretages af campingpladsen fratrækkes depositum.

Dyner, puder og sengelinned

I ferieboliger er der ofte tæpper (ikke dyner) og puder. Sengetøj skal du nogle gange selv medbringe, det kan også være inkluderet eller kan lejes ved booking. Se oplysningerne under reservationen eller oplysningerne i ferieboligens specifikationer. For at undgå skuffelse anbefaler vi, at du altid reserverer det ønskede sengetøj på forhånd. Sengelinned (egyptisk bomuld) kan lejes i SunLodge-ferieboliger til en speciel pris på €5 pr. person pr. ophold (obligatorisk på nogle campingpladser).

Vil campingpladsen acceptere at unge mennesker, der rejser på egen hånd, bor på campingpladsen?

De fleste campingpladser på denne website er familie campingpladser og af denne grund accepteres det normalt ikke, at unge mennesker rejser på egen hånd. For at undgå problemer ved ankomsten til campingpladsen vil vi råde jer til at kontakte vores booking afdeling, før I foretager jeres endelige booking.

Energipriser

Lejer du en feriebolig? Så er el, vand og gas næsten altid inkluderet. Booker du kun en standplads? Så kan du ofte benytte dig af en el- og/eller vandtilslutning. I pristabellen kan du se muligheder og takster.

Energipriser i SunLodge-ferieboliger

For SunLodge-ferieboliger, hvor klimaanlæg og varme ikke er inkluderet, kan du bestille dette ekstra for €3 pr. nat*. Du kan se i specifikationerne for ferieboligen, om dette gælder for din SunLodge. Klimaanlægget fungerer med en nøgle eller fjernbetjening. Vi mener, at det er vigtigt at spare energi. Derfor kan klimaanlægget ikke indstilles lavere end 22 grader. Klimaanlægget kan også bruges som opvarmning. Hvis du beslutter dig for ikke at bestille klimaanlæg eller varme, men ønsker at gøre det når du er på stedet? Så gælder tariffen på brugstidspunktet. Denne tarif kan være højere end €3. Booker du kun en standplads? Så kan du ofte benytte dig af en el- og/eller vandtilslutning. I pristabellen kan du se muligheder og takster. * Tarif med forbehold for ændringer.

* Stawki mogą ulec zmianie.

Faciliteter

Ved hver campingplads er det anført, hvilke faciliteter der forefindes. Mange af disse faciliteter findes på selve campingpladsen, hvorimod enkelte forefindes i umiddelbar nærhed af campingpladsen (max. 250 m). Når der i beskrivelsen f.eks. står "bademulighed i havet", "ligger ved havet" og "offentlig transport ved campingpladsen" drejer det sig om en afstand på max. 500 m. Faciliteter hvor der er et mønt-ikon er ikke inkluderet i overnatningsprisen. Herfor skal der betales ekstra. Dette betyder ikke at faciliteter uden mønt-ikon er gratis. 

I nogle tilfælde er faciliteterne, såsom restaurant, butik eller pool, lejet ud til tredjemand, hvilket betyder, at hverken Sunnycamp holidays eller ejeren af campingpladsen, har indflydelse på driften af disse.

Hvert år bliver faciliteterne kontrolleret i perioden maj-september. Vi tager derfor forbehold for ændringer, der kan være sket siden hen. Vær venligst opmærksom på, at ikke alle faciliteter er åbne i lavsæsonen.

Flexgaranti

Suncamps Flexgaranti giver dig mulighed for at afbestille gebyrfrit indtil 6 uger før ankomsten for kun € 39,-. FleXGarantie kan du tilføje indenfor en uge, efter at du har foretaget bookingen. Eksempel: Når du har booket en rejse med ankomstdato 1. juli, kan du afbestille gratis indtil 20. maj.

Forhåndsbestilling

Vil du allerede nu glæde dig til den næste ferie? Så opret en Sunnycamp Booking alarm. Med en Booking alarm bliver du den første, der får besked, når boligerne for det næste år er tilgængelige.

Fortrydelsesret

For dig som forbruger
Sunnycamp holidays gør opmærksom på, at alle reservationer I måtte foretage er juridisk bindende. Fortrydelsesretten på 14 dage gælder ikke i forbindelse med køb af rejser/ferier, såsom dem, der leveres af Sunnycamp holidays.

For Suncamp som arrangør:
I nogle tilfælde kan det ske, at vi stadig trækker vores tilbud tilbage, selv efter du har accepteret det, og vi har bekræftet det. Men bekymre dig ikke, hvis det sker, vil vi informere dig så hurtigt som muligt, senest indenfor 24 timer efter dagen for din booking. Vi vil også fortælle dig, hvorfor vi gør dette. Hvis du accepterer vores tilbud i weekenden, begynder fortrydelsesperioden ved midnat søndag aften, medmindre en almindelig anerkendt helligdag følger, i så fald begynder perioden ved midnat den sidste helligdag.

Vi vil have, at du er tilfreds, så hvis du har ret til en refusion af en betaling, du allerede har foretaget, vil vi arrangere dette straks for dig. Senest inden for 14 dage efter din ret til refusion er opstået, sørger vi for, at beløbet er tilbage på din konto.

Fremmede lande, fremmede skikke

Ferie er ensbetydende med eventyr! I mange lande er skik og brug anderledes end hjemme. Det er spændende at opleve fremmede kulturer, og det kan være nyttigt at studere dette lidt på forhånd, så man undgår ubehagelige overraskelser. Samtidig får man meget mere ud af ferien, hvis man hjemmefra har orienteret sig om det pågældende land og dets skikke. De kan evt. hente information under fanebladet ”Rejseinfo” og videre til ”Landeinformation”.

Glemte sager

Glemte sager kan efter hjemkomst forsøges efterlyst gennem Sunnycamp holidays.

Grill

På mange campingpladser er det tilladt at grille. Hvis det fremgår, at der forefindes grill, er det ikke ensbetydende med, at denne hører til ferieboligens standardudstyr – det kan være en grill-/bålplads til fælles afbenyttelse. Dette vil som oftest være tilfældet på campingpladser, hvor der er forhøjet brandfare.

Bemærk venligst: På grund af brandfaren er det ofte ikke tilladt at grille med en kulgrill på campingpladser. På campingpladsens faciliteter kan du se, hvilke typer grill der er tilladt.

Grænseformaliteter

Som udlændig er De forpligtet til at medbringe gyldigt pas til alle landene, som vi udbyder ophold i. Såfremt De ikke er statsborger i EU, bedes De selv undersøge, hvilke indrejsepapirer der kræves.

Hittegods

Det er altid irriterende, når du kommer tilbage fra din ferie og opdager, at du har glemt noget under dit ophold. Vi forstår, at du gerne vil have tingen tilbage. Du kan kontakte vores kundeservice angående dette. Hvis den ting, du savner, er blevet fundet, vil vi gøre vores bedste for at få den sendt til dig. Service- og forsendelsesomkostningerne for dette er standard € 15, medmindre de faktiske omkostninger beviseligt er meget højere. Du kan betale disse omkostninger via My Suncamp.

Husdyr

Sunnycamp holidays har også campingpladser, hvor det er tilladt at medbringe husdyr enten i hele sæsonen eller uden for højsæsonen. Det er som oftest ikke noget problem at medbringe dit husdyr, når du booker en almindelig plads. I de fleste Sunnycamp holidays ferieboliger er det dog for det meste ikke tilladt at medbringe husdyr. OBS: Hvis det er tilladt, at medbringe husdyr, så vil dette ikon være at se i prisoversigten, og derudover vil prisen for at medbringe husdyret blive vist under bookningsprocessen. Hvis prisen ikke bliver vist, så er det desværre ikke tilladt at medbringe husdyr.

Medbringes husdyr på rejsen, skal dette altid meldes under bookningen. Ofte skal vi nemlig spørge campingpladsen, om det er muligt. Hvis du medbringer flere end et enkelt husdyr, så skal du først tage kontakt med Sunnycamp.

Derudover skal dine husdyr være vaccinerede mod hundegalskab og være i besiddelse af ID (chip). I udlandet og på de fleste campingpladser er det obligatorisk at medbringe et vaccinationsbevis for hundegalskab. Tilhører dit husdyr en beskyttet art? Så skal du også have et CITES-certifikat. Det er i mange lande ikke tilladt at rejse med dyr, der er yngre end 3 måneder, fordi disse ikke kan være vaccinerede mod hundegalskab. Pr. land gælder der forskellige regler, så sæt dig selv godt ind i disse og spørg din dyrelæge, hvis du ønsker yderligere råd og vejledning.

Inkluderet i rejsens pris

Rejsens pris, der inkluderer de i prislisten nævnte ydelser, omfatter ikke automatisk brug af fællesfaciliteter som f. eks. bowling, tennisbaner, badeland, solvogne, golf og minigolf etc. Når der opkræves betaling for slutrengøring, dækker dette ikke almindelig rengøring / oprydning og opvask. Evt. ekstra udgifter er anført i prislisten.

Insekter

Det er muligt, at I vil opleve problemer med insekter (f.eks. myrer og myg), især i omgivelser, hvor der er mange træer og/eller vand. Vi anbefaler derfor vores gæster, at opbevare fødevarer i lukkede beholdere, og at holde vinduer og døre lukket. Gode insektmidler kan ofte købes lokalt (supermarkeder) så generne bliver minimeret.

Inventar

Ferieboligerne er som regel komplet indrettede, men vær venligst opmærksom på, at det er i henhold til lokal standard. Dette gør sig også gældende for fællesfaciliteter som f.eks. køkkenforhold. Forholdene vil ofte være lidt mere spartanske end på en dansk campingplads. Hvis der er ting, som de under ingen omstændigheder vil undvære under Deres ferie, anbefaler vi, at De medbringer det hjemmefra. Det kunne evt. være en kaffemaskine eller elkedel.

Oplysningerne på dette website

Udarbejdelse af et website er komplekst og tidskrævende. Der vil løbende ske ændringer og Sunnycamp holidays vil forsøge at foretage disse ændringer hurtigst muligt på websitet. Vi opfordrer således vores gæster til at holde sig løbende orienteret på vores website. Det kan dog ske, at Sunnycamp holidays ikke bliver informeret rettidigt om en ændring. I sådanne tilfælde kan Sunnycamp holdiays ikke holdes ansvarlig.

Billeder er en vigtig del af vores præsentation af campingpladserne, men vi kan desværre kun bringe få billeder af hver campingplads, så De kan danne Dem et indtryk af den planlagte ferie. Især hvor der findes flere ferieboliger af samme type, kan vi ikke garantere, at beliggenheden er den samme som på billedet.

Ordensreglement

Hver campingplads har sit eget ordensreglement, som gæsterne skal overholde under opholdet. Dette håndhæves af campingpladserne selv, og Sunnycamp holidays har ingen indflydelse herpå.

Rejs ekstra billigt i for- og eftersæson

Mange campingpladser er åbne fra påske til efteråret. Selv om campingpladsen er åben 6 måneder om året bedes De være opmærksom på, at der kan være begrænset adgang til pladsens faciliteter som f.eks. swimmingpool, minimarked, aktiviteter, restauranter etc. Fordelen ved at rejse i for- og eftersæson er, at priserne er lavere, hvilket kommer til udtryk i de forskellige campingpladsers specialtilbud, og har De mulighed for at rejse udenfor højsæsonen, er der også andre fordele: Landskabet er ofte smukkere, der er roligere på campingpladserne, og De undgår kødannelser og ventetid undervejs. Sidst men ikke mindst kan De opnå besparelser på op til 50%.

Reklamation

Straks ved ankomsten til campingpladsen påhviler det gæsten, at rette henvendelse til campingpladsen på feriestedet med en eventuel reklamation over ferieboligen og/eller dennes inventar. Dette gælder også hvis der skulle opstå andre former for problemer. Hvis dette ikke giver en acceptabel løsning for gæsten skal Sunnycamp holidays straks kontaktes.

Vi kontaktes på tlf. 078 77 33 82. Uden for åbningstiden skal De venligst kontakte vort hovedkontor i Holland på tlf. +31 62 18 36 245 (der tales engelsk). Gæst er forpligtet til at indrømme Sunnycamp holidays en rimelig frist til at udbedre evt. mangler samt bidrage til at undgå forværring af evt. problemer.

Vi gør venligst opmærksom på, at det ikke er muligt for Sunnycamp holidays at kompensere for en evt. reklamation, som I, som gæst, ikke har gjort os opmærksom på, mens De stadig opholdt Dem på feriestedet. Behandling af reklamationer følger reglerne for det hollandske.

En evt. reklamation, som ikke er løst på stedet men meddelt Sunnycamp holidays telefonisk under jeres ferie, skal altid følges op med en skriftlig reklamation, som de bedes sende til info@sunnycamp.dk , og med tydelig angivelse af booking nummer.

Slutrengøring

I mange ferieboliger skal De selv foretage slutrengøring, men den kan også være inkluderet i lejeprisen. Såfremt slutrengøring ikke er inkluderet i prisen og skal betales ved ankomst på campingpladsen vil dette fremgå af Deres voucher. Uanset om De har bestilt slutrengøring eller slutrengøringen er obligatorisk, skal ferieboligen efterlades pæn og ryddelig. Dette inkluderer, at de selv står for opvasken. Hvis De ikke er tilfreds med rengøringen af deres feriebolig ved ankomst, bedes De henvende Dem i receptionen. I mange tilfælde vil deres feriebolig, da blive tjekket igen.

Stjerne angivelse

Nogle campingpladser er kategoriseret med stjerner. Generelt kan man sige, at en campingplads med mange stjerner tilbyder flere faciliteter end en campingplads med færre eller ingen stjerner. Det er imidlertid vigtigt at bemærke, at et givent antal stjerner tildeles af det pågældende land eller region og ikke af Sunnycamp holidays. Det betyder, at det ikke umiddelbart er muligt at sammenligne de forskellige campingpladser på baggrund af det angivne antal stjerner. Der er også lande, hvor systemet med stjerner slet ikke anvendes (f.eks. i Holland). Når der ikke er angivet stjerner betyder det således ikke, at campingpladsen har få faciliteter og ikke generelt har en høj standard. Det er vigtigt at pointere, at Sunnycamp holidays ingen indflydelse har på, hvordan (eller hvor mange) stjerner en given campingplads bliver tildelt.

Støj

Er ro og afslapning vigtigt i din ferie? Og vil du opleve så få støjgener som muligt? Så er disse tips nyttige for dig:

  • Når du skal vælge campingferie, skal du tage tænke på campingpladsens størrelse og beliggenhed. Vælg en campingplads med tilstrækkelig afstand til centrum og/eller cafeer, barer og underholdning på det sted, du besøger. Nogle (hotel-)barer og cafeer i området lukker først, når de sidste gæster går.
  • Når du vælger campingferie, skal du tænke på campingpladsens aktivitetstilbud. Er der også aktivitetsprogram på campingpladsen om aftenen, er der større chance for, at det bliver uroligt senere på aftenen.
  • Er dine medgæster eller deltagere i nattelivet i umiddelbar nærhed meget støjende? Da bør du gøre opmærksom på det til campingpladsen. Vær opmærksom på, at standarderne for støj kan variere fra land til land, og derfor kan de være forskellige fra det, du er vant til. I de sydlige lande håndteres dette ofte mere fleksibelt end i landene længere nord.

Strand

I mange lande - især i Italien - er dele af standene privatejede, og dermed IKKE gratis. Dette gælder naturligvis ikke de strandstrækninger, der ejes af de pågældende campingpladser, hvor campingpladsens gæster har fri adgang. Der opkræves dog ofte et beløb for leje af liggestole/parasoller. De offentlige strande er for det meste gratis.

Strøm

En strømafbrydelse er ualmindelig. Men skulle det ske, er årsagen næsten altid at finde udenfor campingpladsen. Da stikkontakter i mange sydeuropæiske lande er forskellige fra de nordlige lande, anbefaler vi, at I medbringer et såkaldt Euro stik.

Swimmingpool

Næsten alle campingplader i vort program har swimmingpool. Den enkelte campingplads fastsætter selv vandtemperaturen og åbningsdage og -tider. Generelt er der åbent fra midten af maj til midten af september. Det kan dog ændres pga. vejrforhold. I enkelte tilfælde kan swimmingpoolen i sydeuropæiske lande være lukket i middagspausen. Af hygiejniske årsager kan det være forbudt at benytte bade- eller bermudashorts og legetøj i swimmingpoolen. Sunnycamp holidays har desværre ingen indflydelse på disse regler.

Terrasser

Flere og flere campingpladser anlægger træterrasse eller verandaer ved ferieboligerne. Det er dog også muligt, at din feriebolig har en flisebelagt terrasse eller at terrassen er anlagt med sand eller græs. At anlægge træterrasser/verandaer er et dyrt og omfattende arbejde, som endnu ikke er udført 100 % alle steder. Desuden er det heller ikke altid tilladt at bygge disse terrasser.

Tildeling af standplads/feriebolig

Sunnycamp holidays indgår aftale med campingpladserne om leje af et antal standpladser og ferieboliger. Campingpladserne forestår selv den endelige tildeling inden ankomst. Hvis De har specielle ønsker, f.eks. en skyggefuld plads, kan dette ønskes når bookingen foretages. Men vær venligst opmærksom på, at Sunnycamp holidays ikke kan garantere, at evt. ønsker opfyldes. Pladsledelsen vil i størst muligt omfang forsøge at imødekomme udtrykkelige ønsker fra vores gæster, men Sunnycamp holidays er uden indflydelse herpå. Generelt gælder det dog, at der er størst chance jo tidligere De bestiller. I nogle få tilfælde kan man selv vælge standpladsen ved ankomst.

Vandforsyning

I sjældne tilfælde kan ekstreme klimatiske forhold have indflydelse på vandforsyningen, og det kan derfor ske, at campingpladsens ledelse er nødt til at begrænse åbningstiderne i swimmingpool og/eller sanitetsbygninger. Længerevarende tørkeperioder kan også have indflydelse på vandstanden og dermed bademulighederne i søer og/eller kanaler. På nogle campingpladser opvarmes brugsvandet i store tanke, og specielt i højsæsonen kan det forekomme, at disse tanke ikke kan levere tilstrækkeligt varmt vand på visse tider af døgnet.

Vi anbefaler, at de indhenter information vedr. internationalt campingpas på www.campingrådet.dk.

Turistskat

I mange lande opkræves en såkaldt turistskat, hvis størrelse fastsættes af den pågældende myndighed. Turistskatten skal normalt betales i receptionen på campingpladsen og oftest ved ankomst. Priserne fremgår af Deres voucher, men vi tager forbehold for prisændringer, da priserne kan variere og ændres løbende.

Det er også muligt, at I vil blive opkrævet en miljøafgift.

Voucher

Når du har betalt det fulde reservationsbeløb, modtager du dine rejsedokumenter. I rejsedokumenterne finder du din voucher og adresseoplysningerne på campingpladsen. Du skal vise voucheren i campingpladsens reception ved ankomst. Kommer du med flere personer eller biler, end der står på voucheren? Da kan campingpladsen opkræve ekstra omkostninger for dette. I Sydeuropa bruges ikke altid vejnavne og husnumre. Så adressen kan se lidt anderledes ud, end du er vant til.

Ankommer De med flere personer/køretøjer end anført på voucheren, har pladsledelsen ret til at opkræve de tilsvarende gebyrer.

Wi-Fi

Brugen af Wi-Fi er en facilitet der bliver tilbudt af campingpladsen. Sunnycamp holidays er derfor heller ikke ansvarlig for eventuel nedbrud af internet, netværk og/eller tab af data eller inkomster ved tekniske eller andre forstyrrelser.