Gå til hjemmesiden

Man.-fre. 08.30 – 19.00 | Lør. 09.00 – 16.30 +45 (0) 78 77 33 82

Vigtigt at vide

Ændring af rejsen

I tilfælde af, at De efter lejemålets indgåelse ønsker at foretage ændringer, vil vi i hvert enkelt tilfælde vurdere, om der er tale om en simpel ændring, eller om der er tale om en afbestilling og efterfølgende ny bestilling. Dette er muligt, indtil 42 dage før afrejse. Er der tale om en simpel ændring beregner vi os et gebyr på kr. 200 pr. ændring. Er der tale om afbestilling og efterfølgende ny bestilling, gælder nedenstående afbestillingsregler.

Afbestilling af rejse

Såfremt De ønsker at afbestille Deres bestilling, vil der skulle afregnes i henhold til følgende afbestillingsregler:

  • A: Indtil 42 dage før afrejse: Der betales 30 % af rejsens sum
  • B: Fra og med 42 dage til 28 dage før afrejse: Der betales 60 % af rejsens sum
  • C: Fra og med 28 dage til afrejsedagen: Der betales 90 % af rejsens sum
  • D: Ved afbestilling på selve afrejsedagen eller senere: Der betales hele rejsens Bemærk at reglerne træder i kraft i det øjeblik, man har foretaget sin bestilling, dvs. at man som minimum skal betale 30 % af rejsens sum, hvis man afbestiller sin bestilling, også selvom man endnu ikke har indbetalt 1. rate. NB! Afbestilling betragtes som foretaget på det tidspunkt, hvor meddelelse herom er Sunnycamp holidays skriftligt i hænde.

Afbestillingsforsikring m.m.

Sunnycamp holidays anbefaler, at De tegner en afbestillingsforsikring. Ved afkrydsning i bestillingsfeltet "Afbestillingsforsikring" på hjemmesiden vil Sunnycamp holidays automatisk opfatte dette, som ønsket om en afbestillingsforsikring. Der vil derefter stå DKK 0,00 på deres bestilling. Opkrævning samt police på afbestillingsforsikringen udstedes af Europæiske Rejseforsikring, og forsikringsforholdet er således et mellemværende mellem forsikringstager og Europæiske Rejseforsikring. Afbestillingsforsikringen skal bestilles samtidig med rejsen. Prisen er 6 % af den totale rejsepris minus ekspeditionsgebyret, dog minimum 75 kr. pr. police. Hvis De har bestilt en afbestillingsforsikring under bookingen, og De mod forventning ikke modtager en opkrævning fra Europæiske Rejseforsikring kort tid efter Deres bestilling, bedes De kontakte Sunnycamp holidays på tlf. 98 24 47 55.

Afstande

I mange af beskrivelserne er der anført afstande - enten i km eller som f.eks. "i nærheden af". I alle tilfælde er der tale om farbare veje, lige fra sandveje til asfalterede veje. Der er ikke taget hensyn til arten af transportmiddel, højdeforskelle eller gadebelysning.

Aktiviteter

Mange campingpladser har et aktivitetsprogram, f.eks. diskotek, dans, bingo, film, svømmekonkurrencer og petanque. Gennemførelsen af aktiviteter afhænger af gæsternes interesser, og den enkelte campingplads planlægger selv, hvilke aktiviteter der gennemføres og hvornår. Aktiviteterne gennemføres hovedsageligt i højsæsonen og på det pågældende lands sprog. Der ydes ikke godtgørelse for manglende aktiviteter.

Ankomst- og afrejsetidspunkter

På den voucher De modtager sammen med Deres rejsepapirer er ankomst- og afrejsetidspunkter for den pågældende campingplads anført. Afrejse (udtjek) sker normalt mellem kl. 8.00-10.00.

Vi gør dog venligst opmærksom på, at der ikke er medregnet tid til kontrol og eventuel rengøring af ferieboligen efter den seneste afrejse. Vi anbefaler derfor gæster, der har booket en feriebolig, ankommer mellem kl. 16 og kl. 19, så slipper De også for ventetid ved nøgleudleveringen. Vær venligst opmærksom på, at nogle campingpladser holder siesta (ofte i tidsrummet kl. 13.00– 15.00). Under siestaen er det ikke muligt, hverken at tjekke ind eller ud. Ankommer De senere end kl. 19, bedes De venligst informere campingpladsen herom. Campingpladsens telefonnummer er angivet på voucheren. Bemærk venligst: Ankommer De en eller flere dage senere, eller afrejser De tidligere end bestilt, kan der ikke ydes nedslag i prisen for de ubenyttede overnatninger.

På flere og flere campingpladser har Sunnycamp holidays sine egne mobil homes og telte. På disse campingpladser (med vores egne indkvarteringer) vil der ofte være en servicemedarbejder (eller et service par), som vil sørge for et godt ophold. Normalt sker ankomst og afrejse ved denne servicemedarbejder.

Ansvar

Sunnycamp holidays er ikke ansvarlig for tab eller tyveri (herunder penge), skade på ejendom eller personskader, som måtte berøre vores gæster uanset årsagen. Lejerchefen (værtsparret) er i sin gode ret til, at oplyse lejeren og/eller dennes medrejsende om reglerne for brug af ferieboligen og hvad der dertil hører. Under jeres ophold er I ansvarlige for evt. skader, som måtte være et resultat af handlinger udført af dig og/eller dine rejseledsagere på ferieboligen, interiøret eller andre genstande, der tilhører den lejede feriebolig.

Bestilling

De kan foretage Deres bestilling via denne website eller telefonisk på 98 24 47 55. Priser og betingelser er de samme, uanset hvilken måde bestillingen foretages på. De vil i løbet af ganske få dage modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail fra os – sker dette ikke inden for en uge, bedes De venligst kontakte os straks.

Betaling

Lejebeløbet skal betales i 2 rater. De vil modtage 2 stk. fakturaer pr. e-mail samtidig.

  1. rate: 30 % af lejebeløbet + ekspeditionsgebyret. Beløbet bedes betalt straks efter modtagelsen af fakturaen.
  2. rate: Restbeløbet. Beløbet bedes betalt senest 6 uger før ankomstdatoen.

Ved bestilling af ferien senere end 6 uger før ankomst, skal hele beløbet være Sunnycamp holidays i hænde straks eller efter aftale.

Overskrides betalingsbetingelserne groft, har Sunnycamp holidays ret til at annullere aftalen, hvilket ikke fritager gæsten for betalingsforpligtelsen. Den indbetalte første rate er i så fald tabt, og afbestillingsgebyret stiger i henhold til gældende afbestillingsbetingelser – se punktet ”Afbestilling af rejse”.

Når hele lejebeløbet er indbetalt, fremsendes praktiske oplysninger samt voucher (lejebevis) pr. e-mail. Deres booking/ophold er kun omfattet af det antal personer, der er anført på voucheren.

Booking af ferie foretaget af en mindreårig

I henhold til hollandsk lov så er en mindreårig (en person under 18 år), forudsat at han/hun handler med samtykke fra hans/hendes værger, underlagt juridisk lovgivning såfremt (hollandsk) lov ikke angiver andet. For at undgå problemer, er en mindreårig derfor forpligtet til, når de står anført som 1. person på bookingen, at give Sunnycamp holidays en skriftlig tilladelse fra forældre/værge.

Byggelarm og renovation

Campingpladser er løbende under forandring. Der bygges større swimmingpools, bedre faciliteter, et større udvalg af butikker og restauranter, nye ferieboliger etc. Ejerne af campingpladserne forsøger så vidt det er muligt, at arrangere reparationer, renoveringer, nybyggeri og andre forbedringer uden for sæsonen. Desværre er dette ikke altid muligt og man vil derfor kunne risikere, at opleve byggeri og byggelarm. Sunnycamp holidays kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle gener forbundet hermed.

Renovation/affald vil ofte blive afhentet om morgenen for at undgå den mest travle tid på campingpladsen. Dette kan være forbundet med nogle støjgener.

Depositum

Når De har bestilt en feriebolig, vil der ved ankomsten blive opkrævet et kontant depositum, som kan variere mellem € 100 og € 500. Depositum bliver tilbagebetalt ved afrejsen, når boligen efterlades i korrekt og rengjort stand. Eventuel slutrengøring der foretages af campingpladsen fratrækkes depositum.

Dyner, puder og sengelinned

I de fleste ferieboliger er der dyner og puder, men sengelinned skal De selv medbringe (medmindre andet er angivet på Deres voucher). På flere campingpladser kan sengelinned lejes. Oplysningerne herom er anført på voucheren, men De er også velkommen til at kontakte os for information. Vi gør venligst opmærksom på, at dyner og puder kan være af en anden kvalitet, end man er vant til hjemmefra.

Vil campingpladsen acceptere at unge mennesker, der rejser på egen hånd, bor på campingpladsen?

De fleste campingpladser på denne website er familie campingpladser og af denne grund accepteres det normalt ikke, at unge mennesker rejser på egen hånd. For at undgå problemer ved ankomsten til campingpladsen vil vi råde jer til at kontakte vores booking afdeling, før I foretager jeres endelige booking.

Energipriser

Strøm, vand og gas er næsten altid inkluderet ved leje af en feriebolig. Er dette undtagelsesvis ikke tilfældet (f.eks. i vintermånederne) vil det være anført i prislisten eller på Deres voucher. Ved leje af en standplads, er der ofte mulighed for strømtilslutning. Priser og muligheder fremgår af prislisten.

Faciliteter

Ved hver campingplads er det anført, hvilke faciliteter der forefindes. Mange af disse faciliteter findes på selve campingpladsen, hvorimod enkelte forefindes i umiddelbar nærhed af campingpladsen (max. 250 m). Når der i beskrivelsen f.eks. står "bademulighed i havet", "ligger ved havet" og "offentlig transport ved campingpladsen" drejer det sig om en afstand på max. 500 m. Faciliteter hvor der er et mønt-ikon er ikke inkluderet i overnatningsprisen. Herfor skal der betales ekstra. Dette betyder ikke at faciliteter uden mønt-ikon er gratis. 

I nogle tilfælde er faciliteterne, såsom restaurant, butik eller pool, lejet ud til tredjemand, hvilket betyder, at hverken Sunnycamp holidays eller ejeren af campingpladsen, har indflydelse på driften af disse.

Hvert år bliver faciliteterne kontrolleret i perioden maj-september. Vi tager derfor forbehold for ændringer, der kan være sket siden hen. Vær venligst opmærksom på, at ikke alle faciliteter er åbne i lavsæsonen.

Forespørgsel

Hvis den ønskede feriebolig eller standplads ikke længere er ledig, kan Sunnycamp holidays forespørge på campingpladsen, om det evt. er muligt at foretage flere bookinger. Dette gøres, hvis gæsten har foretaget en forespørgsel via websitet. Vær venligst opmærksom på, at en forespørgsel er bindende, såfremt der er plads på den ønskede campingplads. En forespørgsel til en given campingplads tager typisk 3 hverdage. Så snart vi får besked fra campingpladsen, vil I blive informeret, om hvorvidt jeres forespørgsel er blevet til en booking eller ej.

Forhåndsbestilling

Måske har De fået anbefalet en campingplads, eller måske er De så tilfreds, at De ønsker at vende tilbage til den samme plads næste år, og derfor gerne vil foretage en foreløbig bestilling. Vi foretager gerne en forhåndsbestilling af den ønskede plads eller feriebolig, som gratis og uforpligtende er gyldig, indtil det ligger fast, om den pågældende campingplads bliver tilbudt af Sunnycamp holidays det følgende år. Først da bliver Deres foreløbige bestilling til en fast bestilling.

Vær venligst opmærksom på, at forhåndsbestillinger behandles i den rækkefølge de modtages. Hvis vi modtager flere forhåndsbestillinger end der er ledige pladser, kan vi ikke lave forhåndsbestillingen om til en booking.

Fortrydelsesret

Sunnycamp holidays gør opmærksom på, at alle reservationer I måtte foretage er juridisk bindende. Fortrydelsesretten på 14 dage gælder ikke i forbindelse med køb af rejser/ferier, såsom dem, der leveres af Sunnycamp holidays.

Fremmede lande, fremmede skikke

Ferie er ensbetydende med eventyr! I mange lande er skik og brug anderledes end hjemme. Det er spændende at opleve fremmede kulturer, og det kan være nyttigt at studere dette lidt på forhånd, så man undgår ubehagelige overraskelser. Samtidig får man meget mere ud af ferien, hvis man hjemmefra har orienteret sig om det pågældende land og dets skikke. De kan evt. hente information under fanebladet ”Rejseinfo” og videre til ”Landeinformation”.

Glemte sager

Glemte sager kan efter hjemkomst forsøges efterlyst gennem Sunnycamp holidays.

Grill

På mange campingpladser er det tilladt at grille. Hvis det fremgår, at der forefindes grill, er det ikke ensbetydende med, at denne hører til ferieboligens standardudstyr – det kan være en grill-/bålplads til fælles afbenyttelse. Dette vil som oftest være tilfældet på campingpladser, hvor der er forhøjet brandfare.

Grænseformaliteter

Som udlændig er De forpligtet til at medbringe gyldigt pas til alle landene, som vi udbyder ophold i. Såfremt De ikke er statsborger i EU, bedes De selv undersøge, hvilke indrejsepapirer der kræves.

Husdyr

Vi gør venligst opmærksom på, at der ved rejser i EU kræves gyldig sundhedsattest på husdyr, samt at attest på vaccination mod rabies er påkrævet på mange campingpladser. Deres dyrlæge kan give yderligere oplysninger herom. Husdyr er kun tilladt på de campingpladser, hvor der er angivet priser for husdyr i prislisten.

I en Sunnycamp holidays feriebolig: Ofte er husdyr i ferieboligen ikke tilladt. Det er kun tilladt, hvor der er angivet en pris for husdyr i prislisten. Hvis der ikke er angivet nogen pris i prislisten, er det desværre ikke tilladt at medbringe husdyr.

På en Sunnycamp holidays standplads: Det er som oftest ikke noget problem, at medbringe husdyr for de af vores campister, som har booket en standplads. Men igen hvis der ikke er angivet en pris i prislisten så er husdyr desværre ikke tilladt.

Såfremt De ønsker at medbringer mere end 1 husdyr, skal De venligst informere Sunnycamp holidays. Vi vil så undersøge om det er muligt at medbringe flere husdyr og om der evt. skal betales et tillæg herfor.

Ved nogle søer og strande er det ikke tilladt at medbringe husdyr.

Inkluderet i rejsens pris

Rejsens pris, der inkluderer de i prislisten nævnte ydelser, omfatter ikke automatisk brug af fællesfaciliteter som f. eks. bowling, tennisbaner, badeland, solvogne, golf og minigolf etc. Når der opkræves betaling for slutrengøring, dækker dette ikke almindelig rengøring / oprydning og opvask. Evt. ekstra udgifter er anført i prislisten.

Insekter

Det er muligt, at I vil opleve problemer med insekter (f.eks. myrer og myg), især i omgivelser, hvor der er mange træer og/eller vand. Vi anbefaler derfor vores gæster, at opbevare fødevarer i lukkede beholdere, og at holde vinduer og døre lukket. Gode insektmidler kan ofte købes lokalt (supermarkeder) så generne bliver minimeret.

Inventar

Ferieboligerne er som regel komplet indrettede, men vær venligst opmærksom på, at det er i henhold til lokal standard. Dette gør sig også gældende for fællesfaciliteter som f.eks. køkkenforhold. Forholdene vil ofte være lidt mere spartanske end på en dansk campingplads. Hvis der er ting, som de under ingen omstændigheder vil undvære under Deres ferie, anbefaler vi, at De medbringer det hjemmefra. Det kunne evt. være en kaffemaskine eller elkedel.

Oplysningerne på dette website

Udarbejdelse af et website er komplekst og tidskrævende. Der vil løbende ske ændringer og Sunnycamp holidays vil forsøge at foretage disse ændringer hurtigst muligt på websitet. Vi opfordrer således vores gæster til at holde sig løbende orienteret på vores website. Det kan dog ske, at Sunnycamp holidays ikke bliver informeret rettidigt om en ændring. I sådanne tilfælde kan Sunnycamp holdiays ikke holdes ansvarlig.

Billeder er en vigtig del af vores præsentation af campingpladserne, men vi kan desværre kun bringe få billeder af hver campingplads, så De kan danne Dem et indtryk af den planlagte ferie. Især hvor der findes flere ferieboliger af samme type, kan vi ikke garantere, at beliggenheden er den samme som på billedet.

Ordensreglement

Hver campingplads har sit eget ordensreglement, som gæsterne skal overholde under opholdet. Dette håndhæves af campingpladserne selv, og Sunnycamp holidays har ingen indflydelse herpå.

Prisgaranti

Sunnycamp holidays garanterer en konkurrencedygtig pris. Hvis De mod forventning skulle opdage, at det samme tilbud udbydes billigere et andet sted send da venligst oplysning om dette til: info@sunnycamp.dk

Rejs ekstra billigt i for- og eftersæson

Mange campingpladser er åbne fra påske til efteråret. Selv om campingpladsen er åben 6 måneder om året bedes De være opmærksom på, at der kan være begrænset adgang til pladsens faciliteter som f.eks. swimmingpool, minimarked, aktiviteter, restauranter etc. Fordelen ved at rejse i for- og eftersæson er, at priserne er lavere, hvilket kommer til udtryk i de forskellige campingpladsers specialtilbud, og har De mulighed for at rejse udenfor højsæsonen, er der også andre fordele: Landskabet er ofte smukkere, der er roligere på campingpladserne, og De undgår kødannelser og ventetid undervejs. Sidst men ikke mindst kan De opnå besparelser på op til 50%.

Reklamation

Straks ved ankomsten til campingpladsen påhviler det gæsten, at rette henvendelse til campingpladsen på feriestedet med en eventuel reklamation over ferieboligen og/eller dennes inventar. Dette gælder også hvis der skulle opstå andre former for problemer. Hvis dette ikke giver en acceptabel løsning for gæsten skal Sunnycamp holidays straks kontaktes.

Vi kontaktes på tlf. 078 77 33 82. Uden for åbningstiden skal De venligst kontakte vort hovedkontor i Holland på tlf. +31 62 18 36 245 (der tales engelsk). Gæst er forpligtet til at indrømme Sunnycamp holidays en rimelig frist til at udbedre evt. mangler samt bidrage til at undgå forværring af evt. problemer.

Vi gør venligst opmærksom på, at det ikke er muligt for Sunnycamp holidays at kompensere for en evt. reklamation, som I, som gæst, ikke har gjort os opmærksom på, mens De stadig opholdt Dem på feriestedet. Behandling af reklamationer følger reglerne for det hollandske.

En evt. reklamation, som ikke er løst på stedet men meddelt Sunnycamp holidays telefonisk under jeres ferie, skal altid følges op med en skriftlig reklamation, som de bedes sende til info@sunnycamp.dk , og med tydelig angivelse af booking nummer.

Slutrengøring

I mange ferieboliger skal De selv foretage slutrengøring, men den kan også være inkluderet i lejeprisen. Såfremt slutrengøring ikke er inkluderet i prisen og skal betales ved ankomst på campingpladsen vil dette fremgå af Deres voucher. Uanset om De har bestilt slutrengøring eller slutrengøringen er obligatorisk, skal ferieboligen efterlades pæn og ryddelig. Dette inkluderer, at de selv står for opvasken. Hvis De ikke er tilfreds med rengøringen af deres feriebolig ved ankomst, bedes De henvende Dem i receptionen. I mange tilfælde vil deres feriebolig, da blive tjekket igen.

Stjerne angivelse

Nogle campingpladser er kategoriseret med stjerner. Generelt kan man sige, at en campingplads med mange stjerner tilbyder flere faciliteter end en campingplads med færre eller ingen stjerner. Det er imidlertid vigtigt at bemærke, at et givent antal stjerner tildeles af det pågældende land eller region og ikke af Sunnycamp holidays. Det betyder, at det ikke umiddelbart er muligt at sammenligne de forskellige campingpladser på baggrund af det angivne antal stjerner. Der er også lande, hvor systemet med stjerner slet ikke anvendes (f.eks. i Holland). Når der ikke er angivet stjerner betyder det således ikke, at campingpladsen har få faciliteter og ikke generelt har en høj standard. Det er vigtigt at pointere, at Sunnycamp holidays ingen indflydelse har på, hvordan (eller hvor mange) stjerner en given campingplads bliver tildelt.

Strand

I mange lande - især i Italien - er dele af standene privatejede, og dermed IKKE gratis. Dette gælder naturligvis ikke de strandstrækninger, der ejes af de pågældende campingpladser, hvor campingpladsens gæster har fri adgang. Der opkræves dog ofte et beløb for leje af liggestole/parasoller. De offentlige strande er for det meste gratis.

Strøm

En strømafbrydelse er ualmindelig. Men skulle det ske, er årsagen næsten altid at finde udenfor campingpladsen. Da stikkontakter i mange sydeuropæiske lande er forskellige fra de nordlige lande, anbefaler vi, at I medbringer et såkaldt Euro stik.

Swimmingpool

Næsten alle campingplader i vort program har swimmingpool. Den enkelte campingplads fastsætter selv vandtemperaturen og åbningsdage og -tider. Generelt er der åbent fra midten af maj til midten af september. Det kan dog ændres pga. vejrforhold. I enkelte tilfælde kan swimmingpoolen i sydeuropæiske lande være lukket i middagspausen. Af hygiejniske årsager kan det være forbudt at benytte bade- eller bermudashorts og legetøj i swimmingpoolen. Sunnycamp holidays har desværre ingen indflydelse på disse regler.

Terrasser

Flere og flere campingpladser anlægger træterrasse eller verandaer ved ferieboligerne. Det er dog også muligt, at din feriebolig har en flisebelagt terrasse eller at terrassen er anlagt med sand eller græs. At anlægge træterrasser/verandaer er et dyrt og omfattende arbejde, som endnu ikke er udført 100 % alle steder. Desuden er det heller ikke altid tilladt at bygge disse terrasser.

Tildeling af standplads/feriebolig

Sunnycamp holidays indgår aftale med campingpladserne om leje af et antal standpladser og ferieboliger. Campingpladserne forestår selv den endelige tildeling inden ankomst. Hvis De har specielle ønsker, f.eks. en skyggefuld plads, kan dette ønskes når bookingen foretages. Men vær venligst opmærksom på, at Sunnycamp holidays ikke kan garantere, at evt. ønsker opfyldes. Pladsledelsen vil i størst muligt omfang forsøge at imødekomme udtrykkelige ønsker fra vores gæster, men Sunnycamp holidays er uden indflydelse herpå. Generelt gælder det dog, at der er størst chance jo tidligere De bestiller. I nogle få tilfælde kan man selv vælge standpladsen ved ankomst.

Vandforsyning

I sjældne tilfælde kan ekstreme klimatiske forhold have indflydelse på vandforsyningen, og det kan derfor ske, at campingpladsens ledelse er nødt til at begrænse åbningstiderne i swimmingpool og/eller sanitetsbygninger. Længerevarende tørkeperioder kan også have indflydelse på vandstanden og dermed bademulighederne i søer og/eller kanaler. På nogle campingpladser opvarmes brugsvandet i store tanke, og specielt i højsæsonen kan det forekomme, at disse tanke ikke kan levere tilstrækkeligt varmt vand på visse tider af døgnet.

Vi anbefaler, at de indhenter information vedr. internationalt campingpas på www.campingrådet.dk.

Turistskat

I mange lande opkræves en såkaldt turistskat, hvis størrelse fastsættes af den pågældende myndighed. Turistskatten skal altid betales i receptionen på campingpladsen og oftest ved ankomst. Priserne fremgår af Deres voucher, men vi tager forbehold for prisændringer, da priserne kan variere og ændres løbende.

Det er også muligt, at I vil blive opkrævet en miljøafgift.

Voucher

Før Deres afrejse modtager De pr. e-mail Deres voucher (lejebevis), som De venligst skal aflevere ved ankomsten til campingpladsen. Voucheren er dermed et vigtigt dokument, som De skal tage vare på. Campingpladsen adresse fremgår af voucheren. Vær venligst opmærksom på, at gadenavne og numre ikke altid anvendes i sydeuropæiske lande.

Ankommer De med flere personer/køretøjer end anført på voucheren, har pladsledelsen ret til at opkræve de tilsvarende gebyrer.

Wi-Fi

Brugen af Wi-Fi er en facilitet der bliver tilbudt af campingpladsen. Sunnycamp holidays er derfor heller ikke ansvarlig for eventuel nedbrud af internet, netværk og/eller tab af data eller inkomster ved tekniske eller andre forstyrrelser.